דירות מול חוף הים – כל מה שצריכים לדעת על רכישת דירה מול הים

דירות מול חוף הים בישראל

כל ישראלית וישראלי ממוצעים יגידו לכם שהחלום הכי גדול שלהם הוא לקנות לעצמם בית, וזה כמובן לא מפתיע, בית מסמל עבורנו את מה ששלנו ובמידה מסוימת הוא משקף היטב גם את מי שאנחנו, ואת ההגנה ורמת החיים שהיינו רוצים לספק למשפחה שלנו. 

בעניין הזה, טבעי שנרצה את הטוב ביותר עבור האנשים היקרים לנו ועבור עצמנו. בעוד שעל גודל הבית, איכות הבנייה, התוספות והפיצ’רים אפשר לסמן וי כמעט בכל מקום, יש דברים ספציפיים ששמורים רק למקומות מסוימים. נוף מהבית לשמש השוקעת בין הגלים, בריזה נעימה, וים במרחק קפיצה קצרה הם בדיוק ברשימת הדברים האלו, ששמורים רק לנדלן מול הים.   

מה צריכים לדעת על דירות חדשות עם נוף לים?

בין אם אתם מתכננים לרכוש דירה חדשה עבורכם, ובין אם המטרה שלכם היא השקעה כלכלית ומניבה, דירה עם נוף לים תשרת אתכם נאמנה, וזאת מכמה סיבות. קודם כל, מחסור הדיור בישראל לצד אי ההאטה בילודה ובהגירה החיובית מבטיחים עליית מחירים, כך שלא משנה מה המטרה שלכם, באפשרותכם להיות רגועים כי הנכס שברשותכם יהיה שווה יותר כבר בעתיד הנראה לעין. שנית, בקניית דירה חדשה אתם מקבלים ראש שקט לטווח הארוך, וכאן גם שווה לציין שההנאה מובטחת בין אם הדירה עבור יצירת הכנסה פאסיבית, וקל וחומר אם עבור מגורים שלכם ושל בנות ובני משפחותיכם.

ועכשיו לחלק המפנק באמת, הנוף לים. לפני שנגיע לכל היתרונות, חשוב לציין כמה בדיקות שמאוד מומלץ לעשות אם אתם חושבים ללכת על דירות עם נוף לים, וזאת כדי להבטיח שתוכלו להנות מהם במשך שנים רבות. העיקרון החשוב ביותר, הוא תכנון בנייה מודעת אקלים וסביבה ימית;

חשוב לוודא לפני בחירת החברה שממנה תרצו לרכוש הנכס, כי בונה תוך מודעות לאקלים ולסביבה הייחודית שמאפיינת קרבה לים; לחות ומליחות עשויים לגרום לבלאי מואץ לטיח, לגגות, לאיטום ולחשמל, ולכן חשוב מאוד לוודא שמי שבונים ומשווקים את הדירות נותנים את הדעת ובוחרים את חומרי הבנייה הטובים והמתאימים ביותר כדי להימנע מכך.

כפי שנאמר, עיקר הסכנה נובע מהמלח שעולה עם הרוח לאוויר ועשוי לפגוש בבניינים. ואולם, יש כיום פתרונות שלחלוטין יכולים להוריד את החשש כשבאים לרכוש נדלן מול הים. בנייה תוך שימוש בבטון עמיד וחזק יותר, כאשר מדובר על בניינים במרחק של 1000 – 1500 מטר ומטה מהים, עיבוי בעזרת חיפוי בטון את מוטות הפלדה, שעשויים להיות פגיעים יותר לקורוזיה עקב הלחות שבסביבתם, ושימוש בחומרים חזקים ואיכותיים במיוחד אשר יבטיחו עמידות לבית שלכם לאורך שנים; אלו הדברים שחובה לוודא כשבאים לרכוש נדלן חוף הים, וכמובן על הבנייה ועל החומרים שבשימוש להתאים לדרישות של מכון התקנים, ולדרישותיהן של המועצות והרשויות המקומיות לבנייה בסביבת הים.

באילו ערים בישראל יש את הפרויקטים הטובים ביותר עם נוף לים?

כיצד מוגדר פרוייקט טוב? כפי שנרחיב בהמשך, איכות הפרויקט לא נמדדת רק לפי הנוף, אלא צריך לחשוב על פרמטרים נוספים בבואנו לקחת החלטה כה גורלית. אף שכמעט כולנו נסכים על נדלן חוף הים כמבטיח איכות חיים גבוהה, עדיין שווה לחשוב על האווירה בעיר שנבחר, על מוסדות החינוך, על הקרבה למרכז, ועל הקרבה למקומות תעסוקה ובילוי. לצד זה, חשוב לקחת בחשבון גם את איכות הבית שאתם רוצים, ואת העובדה שמיקומים מסוימים יחייבו אתכם להתפשר על איכות הבנייה כיוון שאחרת המחירים כבר יהיו מחוץ להישג ידכם.

אז מה הפתרון? אם להגיד את כל התורה על רגל אחת, הפתרון הוא לבחור באיזורי “הפריפריה” של גוש דן, וכך להיות במרחק חצי שעה – עשרים דקות ממקומות הבילוי והתעסוקה, אך לא לסבול מהצפיפות ומרמת המחירים שמאפיינת את העיר שרק לא מזמן הוכרזה כעיר היקרה בעולם. כך, ניתן להנות מפרויקטים יוקרתיים ומרמת בנייה מרשימה באמת, וכמובן מהיתרונות הקסומים של נדלן מול הים, תוך איזון עם שאר הדברים החשובים לכם בחיים, וזאת בדיוק הסיבה שכדאי לכם להתחיל להכיר את חדרה.

מה חשוב לדעת לפני רכישת דירה חדשה מול הים?

כאמור, נדלן חוף הים מבטיח הרבה יתרונות, אך צריך להתרכז גם בדברים הנוספים שהופכים לדירה לבית; האם העיר נגישה מבחינת התחבורה בה, האם ישנה חניה בעיר, האם יש בה תחנות רכבת, וכמה. זכרו שהבית המושלם הוא זה שכיף להיות בתוכו, ושהדרך ממנו אל מקומות התעסוקה והבילוי נוחות.

ואם אנחנו כבר עוסקים במרחק, טיפ נוסף וחשוב ברכישת דירה חדשה מול הים, הוא לבחון מה המרחק מהנכס לים. אם יש לכם נוף לים, אבל אתם בעצם מסוגלים רק לראות אותו ממרחק של כמה קילומטרים טובים, האפשרות לרדת לים עם המשפחה בכיף הופכת לכמעט לא פרקטית, ופעמים רבות תיאלצו למרות הקרבה לנסוע ברכב, או פשוט לוותר על חלק מהציוד שהופך את הים לחוויה כל כך כיפית כמו שכולנו מכירים. על כן, מומלץ מאוד לגור במרחק של פחות מקילומטר מהים, וכמובן כמה שיותר קרוב, יותר טוב.

מעבר לכל זה, חשוב כמובן לחשוב גם על איכות הבנייה והפרויקט שבו אתם מעוניינים לרכוש דירה חדשה עבורכם או עבור השקעה. בין אם אתם חושבים על עצמכם, ובין אם אתם חושבים על שוכרים עתידיים, ברור לכם שככל והבית יהיה איכותי יותר, כך תוכלו להפיק ממנו יותר בשורה התחתונה. לכן, מומלץ מאוד לבדוק את העבר של חברת הבנייה והשיווק, וכך להבטיח שחלומכם על נדלן מול הים יתקיים בצורה הטובה והמפנקת ביותר.

בסופו של דבר, תכנון תחבורתי נכון מאפשר לדיירי השכונה שלהם ליהנות משלל יתרונות – ראשית, מהשכונה, אך גם מגישה לאטרקציות ומוקדי עניין הסמוכים לה, כל זאת מבלי להידרש לעמידה מייגעת בפקקים.

למי מתאים דירה חדשה עם נוף לים?

מבלי להכיר אתכם, אנחנו מניחים שקראתם את השאלה שבכותרת וחשבתם על עצמכם, ולהגיד לכם את האמת, אתם לא לבד. כמעט כל אדם היום רואה עצמו גר בדירה חדשה עם נוף לים, וזאת כיוון שנדלן חוף הים טומן בחובו את חווית המגורים המושלמת. ואיך לא? שהרי מצד אחד, דירה חדשה ומפנקת, מיקום מעולה עם קרבה לגנים, בתי ספר יסודיים ותיכונים ברמה גבוהה, ומצד שני קרבה לשני המטרופולינים הגדולים בגוש דן ובחיפה, כך שכל מקומות התעסוקה במרחק קצר מכם. לכל זה תוסיפו איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר, עם בריזה ואוויר נעים בימי הקיץ החמים, ועם תאורה טבעית שמאירה את כל הבית ושמש שמשתקפת על הגלים, וזה עוד בלי שהזכרנו את השקיעות. בקיצור, חלום.

פרויקטים חדשים עם נוף לים – מה הופך אותם לנחשקים?

אחרי כל מה שאמרנו קשה עוד להרחיב, אך אם בכל זאת ננתח נדלן מול הים לבעלות ובעלי הראש העסקי, נבין שמדובר בעסקה שמכילה בהיבט אחד את כל היתרונות של עסקת נדלן; השקעה בטוחה, תשואה כמעט מובטחת הן בשכירות ובוודאי במכירה, וכמובן השקעה שניתן לעשות בה שימוש עצמי בעת הרצון והצורך. אולם בהיבט נוסף, נדלן חוף הים מכיל יותר אקסקלוסיביות וזאת מפני שהשטח הסמוך לים מוגבל, והיתרונות שבבנייה עליו כה רבים. במילים אחרות, מדובר במשאב מוגבל שנותן יתרון אדיר, ולכן הוא כל כך נחשק.

רכישת דירה מול הים כדירה להשקעה – האם כדאי?

כאמור, נדלן מול הים נהנה מכל היתרונות ומאפשר מוצר נהדר להשקיע בו. נוף לים הפתוח הוא משמח וממלא, ולכן ניתן למצוא בקלות רבה שוכרים וקונים עתידיים לנכסי נדלן על חוף הים.

אבל, גם כאן חשוב לשים לב מה אתם רוכשים. זכרו שנוף לים זה טוב, אבל קרבה לים היא מה שהופך את הפרויקט למצוין ולסחיר במיוחד. למעשה, חקר השוק והניסיון שלנו מלמדים שדירות בקו ראשון למים יכולות להנות משווי גבוה של 25% – 35%, על אותה דירה באותו מיקום, למעט העובדה שהיא קו ראשון או שני / שלישי וכך הלאה. כך מומלץ מאוד לבדוק היטב על מיקום הדירה והמרחק מקו המים.

הפרויקטים החדשים של אסדן מול חוף הים

לאחר שהכל נאמר, וודאי תשמחו לדעת שהזדמנות חדשה שעשויה להוציא את החלום שלכם לפועל עומדת לצוץ. הפרויקטים החדשים של אסדן מול חוף הים מבטיחים לכם את כל היתרונות שצריך כדי לדעת שאתם עומדים בפני עסקה מושלמת עבורכם. עיצוב עוצר נשימה של המבנה, וכמובן סמיכות יוצאת דופן לנוף המהמם של חוף הים, שהפרויקט יהיה במרחק של 200 מטר בלבד ממנו, מה שיבטיח את כל היתרונות במגורים על הים, הן לנפש והן לכיס.

הפרויקט שנמצא בתכנון מתקדם עושה שימוש חכם ומודע לסביבה, ובתוך כך למשל ניתן לראות בחירה בחומרים האיכותיים והעמידים ביותר, אלו שיראו טוב גם בעוד 5, 10 ו-20 שנה, ושיבטיחו לרוכשי הדירות החדשות מול הים את חווית המגורים המושלמת והשקטה ביותר שניתן להבטיח.

נדלן מול הים הוא לא עוד חלום רחוק שאינו ניתן להגשמה, מגורים במרחק של פחות מ-300 מטר מהחוף הם לחלוטין דבר ריאלי בימינו, ומי שרואים עצמם כמגשימי חלומות, יכולים להתחיל לפנטז, ובקרוב לראות את עצמם מתעוררים בבית החדש שלהם בפרויקט יוקרה מול חוף הים בחדרה.

 

Skip to content